Lakierowanie druku – rodzaje i zastosowanie lakierowania w drukowaniu etykiet

Lakierowanie druku – rodzaje i zastosowanie lakierowania w drukowaniu etykiet

Producenci poszukują dziś nieszablonowych metod przyciągnięcia uwagi klienta. Wśród licznych sposobów, które podpowiada nowoczesny marketing, można wymienić lakierowanie etykiet. Dzięki temu opakowania produktów, ale również ulotki reklamowe oraz inne nośniki reklamy prezentują się atrakcyjniej. Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się, w jakim celu lakieruje się druk, jakie są rodzaje tej metody. Poznaj jej zastosowania i przekonaj się, czy to rozwiązanie dla Ciebie. Zapraszamy do lektury!

Co to jest lakierowanie druku?

Powierzchnie artykułów proponowanych klientom mogą mieć różne grafiki oraz napisy. Często nośnik  etykiet znajdujących się na ich opakowaniach jest pokryty dodatkową warstwą, która ma za zadanie zabezpieczanie etykiety. Chroni ją przed zarysowaniami, wilgocią czy niską temperaturą, dzięki czemu nie odkleja się od szkła czy plastiku w lodówce bądź na łazienkowej półce. Skuteczną metodą takiej ochrony może być lakierowanie druku. Procedura polega na nałożeniu bezbarwnej powłoki na całą powierzchnię lub wybrane elementy graficzne.

Zastanawiasz się, w jakim celu lakieruje się druk? Pokrycie powierzchni lakierem UV albo dyspersyjnym zarówno osłania ją przed czynnikami zewnętrznymi, jak i może zdobić. To bardzo prosta, a zarazem dająca świetne rezultaty technika, więc nic dziwnego, że współcześnie istnieje wiele rodzajów drukarskich lakierów. W zależności od oczekiwań klienta pokryty takim środkiem obszar może mieć połysk albo być matowy. Tym sposobem można go łatwo zabezpieczyć przed promieniowaniem UV, zarysowaniami czy smugami. Wydruk będzie dzięki temu dłużej prezentował się estetycznie.

Co daje lakierowanie druku?

Poza ochroną powierzchni etykiety proces lakierowania nadaje drukowi wyjątkowy wygląd. Może ułatwić wydobycie głębi koloru. Podstawowe zastosowanie lakierowania to zabezpieczenie powierzchni, na której znajduje się warstwa specjalnego lakieru. Zapewnia ochronę farby drukarskiej przed ścieraniem, prócz tego zwiększa trwałość (przy nałożeniu produktu na cały arkusz). Jeżeli zamawiający będzie mieć takie życzenie, może być matowa albo błyszcząca.

Jakie są metody lakierowania druku?

Istnieją dwa podstawowe rodzaje metody: całościowa oraz wybiórcza. Pierwsza polega na pokryciu warstwą specjalnego lakieru całego arkusza papieru. Dzięki temu polakierowany produkt zyskuje na trwałości. Staje się odporniejszy oraz ma większą sztywność. 

Inne rozwiązanie to technika wybiórcza. Ona z kolei opiera się na fragmentarycznym nakładaniu substancji jedynie na wybrane obszary wydruku. Można przy jej pomocy uwydatnić określone strefy – hasło reklamowe, firmowe logo, zdjęcie albo znak graficzny. To rewelacyjna metoda uatrakcyjniania etykiety lub innego nośnika. Można nią wyeksponować dokładnie to, co pragnie podkreślić producent.

Dlaczego warto wybrać lakierowanie?

Przy zastosowaniu tej techniki można zdobić i ochraniać jednocześnie, więc łatwo zrozumieć jej popularność wśród klientów drukarni. Istotnym atutem jest również urozmaicenie lakierów stosowanych podczas lakierowania. Wystarczy wybrać odpowiedni, aby dopasować go do swoich potrzeb. Warianty dyspersyjne składają się m.in. ze środków zwiększających elastyczność powłoki, która trafia na lakierowany druk. Wersje UV są utrwalane na powierzchni przy wykorzystaniu promieniowania UV.

Na rynku istnieją także opcje fluorescencyjne, które świecą w ciemnościach, zapachowe oraz termiczne, które zmieniają kolor pod wpływem temperatury. Dostępne są też lakiery zdrapkowe, które można spotkać na zdrapkach w grach i loteriach liczbowych. Lakierowanie druku zapewnia mnóstwo możliwości poprawy designu swojego produktu oraz zwiększenia jego funkcjonalności.

Gdzie można zamówić lakierowanie etykiet?

Jeśli zastanawiasz się nad metodami przyciągnięcia konsumentów, zmiana szaty graficznej oferowanych produktów może być dobrym pomysłem. To samo dotyczy kolejnej linii artykułów (np. nowej serii kosmetyków czy artykułów żywnościowych). Przekonaj się, jakie rodzaje lakierowania druku będą najlepszą opcją przy Twoim asortymencie. W naszej drukarni możesz znaleźć odpowiedź na te kwestie, a także pomoc i poradnictwo w sprawie etykiet. Namawiamy też do śledzenia wpisów – dzięki nim poszerzysz wiedzę o najnowszych technikach uszlachetniania.

wróć
ozdobnik
nasi partnerzy
  • Fasson
  • Gallus
  • Hei
  • Jurmet
  • Pc print
  • Sericol