Laminowanie – zalety laminacji w produkcji etykiet

Laminowanie – zalety laminacji w produkcji etykiet

Zastanawiasz się, jak zwiększyć jakość swoich produktów? Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, znaczenie ma zarówno wyrób, jak i jego opakowanie, w tym etykieta. Powinna nie tylko zawierać informacje o artykule oraz zachęcający opis. Jeśli trafi na butelkę szamponu lub słoik z żywnością, musi być odporna na niekorzystne warunki takie jak wilgoć czy niska temperatura. Pomocą w takim przypadku służy technika laminowania druku, czyli specjalnego zabezpieczania nalepki. Przeczytaj nasz artykuł i poznaj zalety tej metody!

Po co laminować etykiety?

Zanim wyjaśnimy, w jakim celu wykonuje się taką procedurę, zacznijmy od początku. Na jakiego rodzaju produkty trafiają etykiety po laminowaniu? Przede wszystkim możemy je zobaczyć na etykietach na kosmetykach oraz na artykułach pierwszej potrzeby, określanych także jako dobra szybkozbywalne. Do kategorii FMCG, czyli Fast Moving Consumer Goods, poza wyrobami do pielęgnacji zaliczają się środki czystości, napoje i słodycze. Należą do niej leki dostępne bez recepty, alkohol oraz wyroby tytoniowe. Część z nich po zakupie będzie w łazience albo lodówce, narażona na szereg niekorzystnych czynników.

Odpowiednie techniki zabezpieczania etykiet umożliwiają im zachowanie estetyki kolorów oraz wysokiej jakości druku. W tym celu samoprzylepne etykiety przechodzą laminowanie. Muszą być odporne na wodę i wilgoć, podobnie jak na zmienne temperatury. Nie mogą odklejać się od opakowania pomimo przechowywania np. w kabinie prysznicowej czy na drzwiach lodówki. Aby uchronić produkt przed rozwarstwianiem, zmianą struktury etc. wystarczy nanieść na jego powierzchnię cieniutką warstwę folii.

Na czym polega laminowanie?

Jeżeli interesują Cię metody zabezpieczania nadruku, możesz sprawdzić, jakie rozwiązania proponujemy klientom. W drukarni „A-Z Color” poza lakierowaniem czy ochroną przy użyciu specjalnych farb stosujemy laminowanie druku. Pokryta transparentną folią etykieta staje się nieco twardsza, a po przymocowaniu do opakowania produktu (np. butelki) – odporniejsza. Warto zaznaczyć, że ową technikę wykorzystuje się po wydruku, a przed wykrawaniem etykiet do określonego formatu.

Prócz samej ochrony przed różnego rodzaju uszkodzeniami technika laminowania może pozytywnie wpływać na wygląd etykiety. Błyszczący laminat zwiększa intensywność jej barw, z kolei matowy dodaje etykietom elegancji. Istnieje też trzecia opcja, która z powodu dość wysokiej ceny jest wybierana dla produktów premium. To matowy laminat soft-touch, odporniejszy na zarysowania od standardowego matowego wariantu. Cechuje się delikatną, przyjemną w dotyku strukturą.

Przeczytaj też nasze wpisy o:

Lakierowaniu etykiet

Technikach uszlachetniania etykiet

Główne zalety laminowania etykiet

Zabezpieczanie produktów tą metodą ma wiele atutów. Między innymi, wystarczy zalaminować etykietę, aby stała się znacznie bardziej odporna na rozmazywanie czy ścieranie nadruku. Przykładowo, będzie wykazywać większą trwałość podczas kontaktów z substancją, na której się znajduje. Nie ulegnie zniszczeniu, kiedy na jej powierzchnię dostanie się olej spożywczy albo tłusty krem. To samo dotyczy innych czynników zewnętrznych, które mogłyby zmienić wygląd lub strukturę etykiety, gdyby nie poddano jej laminowaniu.

Dzięki tej technice uzyskuje się ochronę przed rozwarstwianiem pod wpływem wilgoci. Ma to istotne znaczenie szczególnie w przypadku kosmetyków, które zazwyczaj są przechowywane w łazience. Szampon, żel pod prysznic etc. bywają stawiane w kabinie prysznicowej, co za tym idzie, regularnie mają kontakt z wodą. Kolejne zalety laminowania etykiet to możliwość wyboru ich wykończenia, a także poprawa designu. Przy wykorzystaniu tej metody można poprawić estetykę druku.

Kto wykonuje laminowanie?

Warto zadbać o to, aby produkt, który oferujesz klientom, dobrze się prezentował. W przeciwnym wypadku Twój asortyment nie będzie atrakcyjny dla potencjalnych nabywców, gdyż mogą uznać go za nieprofesjonalny. Laminowanie etykiet to rozsądne rozwiązanie nie tylko przy artykułach spożywczych, ale i przy kosmetykach i chemii gospodarczej. Chronione w ten sposób etykiety pozostaną czytelne, a kolory żywe nawet po długim przebywaniu w lodówce czy łazience. Zachęcamy do lektury kolejnych artykułów o zaletach różnych technik druku.

wróć
ozdobnik
nasi partnerzy
  • Fasson
  • Gallus
  • Hei
  • Jurmet
  • Pc print
  • Sericol